Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mjällby och Jonson lirar boll för Adidas i Kungsan

Publicerad: 26 Maj 2008, 12:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

TV4 och Citibank tar över i stort sett hela Kungsträdgården i sommar. Men även Adidas vill vara med på ett hörn.


Adidas ordnar fotbollsturnering på en uppblåsbar fotbollsplan på 8 x 18 meter i Kungsträdgården under EM. Besökarna kan även testa sin spelstil och låna fotbollsskor som passar för respektive spelstil. På plats för att instruera spelarna finns de före detta landslagspelarna Mattias Jonson och Johan Mjällby.

- Adidas har tre olika skotyper för olika spelstilar. Besökarna får testa vilken spelstil de har och sätta ihop egna lag med en spelare av varje sort, säger Claes Nyströmer på Adidas pr-byrå Prime M2.

Adidas mobilportal Eventet har samma tema som Adidas internationella mobilsatsning inför EM, mobilportalen Come and play my game. På mobilsajten, mobile.adidas.se, finns ett onlinespel med samma idé som turneringen i Kungsträdgården. Tre spelare i varje lag, med tre olika spelstilar.

På portalen delar dessutom 14 Adidas-sponsrade fotbollsstjärnor med sig av sina träningstips. Däribland Steven Gerrard, Kaká, Lionel Messi och Michael Ballack. På sajten finns också ett fotbollsspel, med tremannalag med en spelare av varje spelstil.

Kampanjen är gjord av United Media Group.

- Mobilportalen och eventet ingår i Adidas koncept Dream big, som handlar om att hålla fotbollsdrömmarna vid liv. Stjärnorna ger riktiga träningstips med beskrivningar på övningar de gjorde som unga, säger Claes Nyströmer.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.