Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mitsubishi Motors Sverige står utan marknadschef

Publicerad: 5 April 2013, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Efter fem år på posten som marknadschef lämnar Niclas Larsered Mitsubishi Motors Sverige omgående. Istället satsar han på sin egen kommunikationsbyrå.


Trots den tuffa konkurrensen inom bilbranschen har Mitsubishi Motors lyckas ta marknadsandelar under Niclas Larsered fem år på företaget. De har gått från en marknadsandel på 1 procent till 1,5 procent, kortare perioder har marknadsandelarna varit över 2,5 procent.

– Jag är stolt att fått vara med på resan som under perioder dubblat vår marknadsandel. Det har varit väldigt utvecklade att lära sig göra mycket med en relativt liten budget, säger Niclas Larsered till Dagens Media.

Innan han började på Mitsubishi Motors hade han en egen kommunikationsbyrå som han nu väcker liv i.

– Jag startar återigen min egen kommunikationsbyrå som jag haft i 20 år, jag kommer att fokusera på effektivisering av marknadsstrategier. På Mitsubishi har jag lärt mig att trolla med en förhållandevis liten budget när det kommer till marknadsstrategier och det vill jag föra vidare, säger Niclas Larsered.

I dagsläget kommer han att fortsätta att arbeta med Mitsubishi, men även med andra kunder både i bilbranschen och från helt andra branscher.

Frida Wickberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.