Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mio stänger ute Abby Normfrån reklambyråpitchen

Publicerad: 22 februari 2007, 08:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Möbelkedjan Mio letar ny reklambyrå. Men den nuvarande reklambyrån Abby Norm blev inte ens inbjuden till pitchen.


Abby Norm har jobbat med Mio i nio år, berättar byråns vd Anders Knutsson.

- Vi har haft ett bra samarbete och de byter inte av missnöje. De vill ha in ny energi från en ny byrå, säger Anders Knutsson.

Jag har fått uppgifter på att reklamen inte har givit effekt?

- Det stämmer inte.

Hur känns det att tappa Mio?

- Det känns tråkigt förstås. Vi har varit med på en fantastisk utveckling för Mio. De står på en bra plattform för att ta ett rejält språng framåt, det hade varit kul att vara med på.

Mio investerade förra året 186 miljoner kronor i medier, enligt Sifo reklammätningar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.