Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Minimedias säljdirektör slutar

Publicerad: 17 december 2012, 15:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

Efter ett drygt halvår på bolaget har Janne Åkerlund valt att lämna Minimedia.


Ämnen i artikeln:

SchibstedMinimedia

Det var i maj som Minimedia, ett Schibsted-bolag som säljer redaktionella annonser på webben samt digitala kundtidningar, skickade ut ett pressmeddelande för att presentera den nye säljdirektören Janne Åkerlund.

– Jag ser ju att utvecklingen sker i nät och mobil, där ligger Minimedia långt fram i utvecklingen, sade Janne Åkerlund i ett pressmeddelande.

Men sedan någon vecka tillbaka jobbar han inte längre kvar för Minimedia, kan dagensmedia.se berätta.

Maths Nilsson, vd för Minimedia, bekräftar:

– Det stämmer. Janne har valt att gå vidare och har sagt upp sig, säger han till dagensmedia.se.

Hur ser du på det?

– Man får respektera hans beslut.

Minimedia ska inte ersätta Janne Åkerlund. Istället ska Maths Nilsson ta ett större ansvar för säljet.

Minimedia omsatte 81 miljoner kronor under 2011 och gjorde ett rörelseresultat på 19 miljoner kronor. Även i år ska Minimedia vara lönsamt.

– Ja, året som helhet har varit bra, även om konjunkturen nu har börjat vika, säger Maths Nilsson.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedMinimedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.