Gå direkt till textinnehållet

Mindshare stärker upp med strategisk kompetens

Raija Tallqvist Selin och Tomas Lundgren.

Mediebyrån Mindshare utökar sitt strategiska erbjudande med två seniora profiler.

Tomas Lundgren kommer från varumärkes- och reklambyråhåll och har tidigare bland annat erfarenhet som seniorstrateg på Friends Agenda och Spinn samt cccount planner på DDB. 

På Mindshare ska han ansvara för det strategiska arbetet för ett antal större kunder och också vässa den strategiska arbetsprocessen.

Raija Tallqvist Selin ska leda Mindshares avdelning Business Planning som fokuserar på analys, insikter och strategiarbete. 

Utöver konsultjobb i eget bolag har hon också arbetat med liknande frågor hos företag såsom Schibsted Sales & Inventory, Walt Disney Company, DN, Svenska Dagbladet, Kanal5 och AC Nielsen.

– Att förstå balansen mellan konverteringsfokuserad och mer långsiktig, varumärkesbyggande kommunikation är centralt i dagsläget. Därför väljer vi att investera i strateger som har visat en otrolig passion för konsumentinsikter och kommunikation. Vi är stolta över att välkomna Raija och Tomas till Mindshare och ser fram emot att bli utmanade med nya perspektiv från två riktigt smarta personer, säger Johan Alanko, head of business directors & planners på Mindshare, i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2019-01-22 14.05

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: