Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mindshare skapar doftoaser i storstaden för Unilever

Publicerad: 5 Maj 2008, 12:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Inför lanseringen av produktserien Dove Fresh Touch har Unilever, med hjälp av Mindshare, riggat upp doftande utomhustavlor i Stockholm, Göteborg och Malmö. "Det här har aldrig gjorts tidigare", säger Eva Bodecker Thunborg, projektledare på Mindshare.


Dofttavlor i sig är inget nytt säger Eva Bodecker Thunborg, men tidigare har de behövt aktivers av de förbipasserande genom en knapptryckning eller liknande.

- De här tavlorna sprider sig doft konstant och alla som passerar förbi dem kan uppleva den, säger hon.

Kampanjen vänder sig till kvinnor 15-34 år, vilket är en yngre målgrupp än för Doves övriga sortiment.

- Vi försöker aktivera så många sinnen som möjligt, eftersom det krävs för att nå den här unga målgruppen.

Doften är det centrala med nya Dove Fresh Touch och därför går dofttemat igen i alla kampanjens delar som också innefattar tv, print, internet, radio och sampling genom buzzadorer. Totalt 15 tavlor finns utplacerade i Stockholm, Malmö och Göteborg. Begränsingen har med tillgången på teknik att göra

- Det var i de här städerna som JC Deacuax hade tekniken.

Doften som är framtagen av Unilever sprids inifrån tavlan genom en doftampull och en fläkt. Unilever ska doftannonsera på JC Decauxs tavlor i tre veckor.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.