Nyheter
Mindshare och Unilevergör Axe-program på ZTV
Publicerad: 30 september 2008, 13:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
I morgon sänds första avsnittet av Axe Gamekillers på ZTV. Bakom programserien står varumärket Axe från Unilever.
Serien har tidigare sänts i USA. Mediebyrån Mindshare har nu hjälpt Unilever att sälja in formatet till nordiska tv-kanaler. I Sverige ska serien sändas på både ZTV och TV6, och även via kanalernas mobil-tv. Serien har redan dragit igång i Finland och Danmark.
- Vi pratade med alla kanaler om det här formatet och vi fastnade för Viasats presentation, säger Lars Bönnelyche, kreativ chef för Norden på Mindshare.
Programserien beskriver på ett humoristiskt sätt killars svårigheter med dating. Unga män sätts på prov i det de tror är en helt vanlig datingshow. Axe produkter visas aldrig men det förekommer bland annat en Axe-pokal och Axe ger även datingtips.
- Axe har möjlighet att komma in i ett annat sammanhang och därigenom nå en kräsen målgrupp.
Axe ska även koppla tävlingar och marknadsföringsaktiviteter till programserien. Serien består av fem program som sänds i ZTV på onsdagar klockan 19:30 och i TV6 på söndagar klockan 13:30.