Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mindshare instiftar kreativitetspris

Publicerad: 12 Februari 2008, 08:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Som huvudsponsor till Stora Annonsörsdagen passar Mindshare på att instifta ett eget pris som ska delas ut under evenemanget. Lila Annonsörspriset ska premiera personer som med små medel och nyskapande bruk av medier uppnått stor effekt.


- Mediebyråbranschen har ett rykte om sig att enbart vara förmedlare av reklam, taktiska och operativa men för att vi ska vara framgångsrika måste vi erövra en mer strategisk position, säger Björn Jutendahl, kundansvarig på Mindshare.

Han säger att priset ska sporra till nytänkande och mer vågade medieval men sticker inte under stol med att priset också är en pr-vinst för Mindshare.

- Självklart vill vi visa marknaden och potentiella kunder att vi är en mediebyrå som fokuserar hårt på de här frågorna, att med hjälp av kreativa lösningar bättre på räntan för kundens pengar.

Kommer det här priset vara kvar även när Mindshare drar sig tillbaka som huvudsponsor för Stora Annonsörsdagen?

- Ja det är tanken. Det ska vara ett årligt pris.

Det är fritt fram för vem som helst att nominera lämpliga kandidater på Mindshares hemsida.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.