Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mindshare i samarbete med Dagmar

Publicerad: 5 Juni 2002, 08:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Mindshare bildar ett samriskbolag med Finlands största mediebyrå Dagmar. Samarbetet, som ska stärka Mindshares nordiska nätverk, träder i kraft redan nästa vecka.


- Syftet med samarbetet är att säkerställa vår lokala närvaro på den finska marknaden. Med Dagmars system kan vi på ett helt annat sätt attrahera den lokala finska marknadens annonsörer, säger Niclas Fröberg, vd för Mindshare.

Sedan tidigare har Media Edge CIA, som liksom Mindshare ingår i reklamkoncernen WPP, ett samriskbolag med finska Dagmar. Samarbetet mellan bolagen gäller tekniska planeringssystem och databaser. Det gemensamma kontoret ska bemannas av 14 personer.

Nyligen vunna kunder som Mindshare får jobba med i Finland är Volvo, Landrover och Renault.

Även Mediacom har ett liknande samarbete med Dagmar i Finland. Mediacom har dock inte bildat ett samriskbolag med Dagmar, utan delägs av Salomaa-koncernen där Dagmar ingår.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.