Nyheter
Milko byter Blomquist mot United Power
Publicerad: 24 september 2008, 08:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
Mejeriet Milko tar in United Power som ny huvudbyrå och rullar i nästa vecka ut en ny kommunikationsplattform. Kampanjtemat är Kärlek är närhet och syftar till företagets lokalproducerade produkter.
HW
Henrik Widell
- Milko är på väg in i en ny fas. Vi har en ny vd sedan i våras och har lagt en strategiplan för de kommande tre åren. Förändringsarbetet har också inneburit att vi sett över våra byråer. Av de lösningar vi fick in under försommarens pitch så var United Powers den bästa, säger Stephan Borgström, försäljnings- och marknadsdirektör på Milko.
Milko ska ta en position som det lokala mejeriet, därav temat Kärlek är närhet.
- Med det konceptet kan vi kommunicera med konsumenterna genom att ge "kärlekslöften" som till exempel att vi lovar att alla våra djur går på sommarbete och liknande.
Milko lanserar också så kallad landskapsmjölk, där Dalarna är först ut med en Dalamjölk. Stephan Borgström säger att om försöket faller väl ut så ska övriga landskap där Milko är starka, från Värmland och norrut, följa efter.
- Det är ambitionen men först ska vi se hur det här försöket faller ut i Dalarna,
Milkos kampanj smygstartar lokalt i dag och sätter igång med full kraft nästa vecka. Från och med nästa måndag ska Dalamjölken finnas i kyldiskar runt om i Dalarna.