Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Miljöpartiet väljer Locomotiv

Publicerad: 20 Februari 2009, 09:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Ett 20-tal byråer gjorde upp om uppdraget. Nu byter Miljöpartiet ut Svensson mot Locomotiv.


Miljöpartiet har genomfört ett stor reklambyråpitch för att hitta rätt partner inför kampanjerna till EU-parlamentsvalet 2009 och riksdagsvalet 2010.

Ett 20-tal byråer har fått presentera sig, och i slutomgången deltog tre byråer.

I den förra valrörelsen jobbade miljöpartiet med reklambyrån Svensson.

- Vi kände att vi ville testa något nytt. Locomotiv har visat att de är modiga och vågar vilket kan behövas i en valrörelse, säger Magnus Johansson som sitter i Miljöpartiets paristyrelse. Han vill inte berätta vad uppdraget är värt, men säger att arvodet är prestationsbaserat.

- Jag vill inte gå in på kronor och ören. Men arvodet innehåller en rörlig del som påverkas av valresultatet.

Nu börjar arbetet med att skapa den kommunikativa plattformen för miljöpartiets kampanjarbete.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.