Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Miljonkampanj ska få tittarna tillbaka till Kanal 5

Publicerad: 10 Augusti 1999, 08:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Måndagen den 30 augusti inleder Kanal 5 en omfattande kampanj för att ta tillbaka förlorade tittarandelar. Samtidigt lanserar TV-kanalen flera nya programsatsningar och tar i drift en helt ny grafisk profil.


Kampanjen, som har det interna arbetsnamnet "Premiärvecka", inleds med en

veckas rikstäckande utomhusannonsering på utomhusföretaget More Groups tavlor.

Samtidigt kör Kanal 5 igång en kampanj i dags- och kvällspress samt i 47

radiostationer som ska löpa hela hösten. Kanal 5, som tidigare har förvägrats

annonsera i MTG:s medier, väljer nu helt bort MTG-medier som Metro, Rix FM och

Power.

Tidnings- och radiokampanjen ska ses som ett slags utbudsannonsering där Kanal

5 ska presentera nya underhållningsprogram som

* Villa Medusa (Åtta svenska ungdomar bor i kollektiv på Mykonos under fem

veckor utan pangar och mat)

* Scoop (Magnus Tengby och Claes Malmberg gör reportage, tittarna gissar om de

är uppdiktade eller verkliga.)

- Vi vill naturligtvis få fler tittare. Framförallt nya tittare och tittare som

sällan tittar på oss. Primärmålgruppen är alla 15-44 år, förklarar Peter

Myhrman, marknadschef på Kanal 5, syftet med kampanjen, som går loss på flera

miljoner kronor.

Väl lockade av Kanal 5:s kampanj ska tittarna mötas av Kanal 5: nya program och

nya grafiska profil, är det tänkt.

Mediebyrå är CIA Media Marketing.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.