Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Miljardsamarbetet spricker

Publicerad: 6 November 2008, 08:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Det blir inget annonsavtal mellan Google och Yahoo.


Under vintern och våren 2008 försökte Microsoft att köpa Yahoo. Istället för att acceptera budet inledde Yahoo ett annonseringssamarbete med värsta konkurrenten Google.

Genom samarbetet skulle Google få tillgång till Yahoos annonsnätverk, vilket, enligt BBC, kan innebära ökade intäkter för Yahoo på 800 miljoner dollar per år, cirka 4,8 miljarder kronor.

Men nu drar sig Google ur samarbetet. Anledningen är att det amerikanska konkurrensverket inte vill godkänna storaffären.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.