Mikael Jiffer blir marknadschef på Svenska Fotbollförbundet

Håkan Sjöstrand värvar ny marknads- och försäljningschef till förbundet.

Dagens Media har tidigare berättat att Svenska Fotbollförbundet är inne i en stor omorganisation. Nyligen delade man upp marknads- och kommunikationsavdelningen vilket ledde till att marknadschefen slutade.

Nu berättar Håkan Sjöstrand, generalsekreterare för SvFF att de har gjort en nyrekrytering. Mikael Jiffer blir ny marknads- och försäljningschef.

– Det känns otroligt bra. Han kommer att ta vår verksamhet till en helt ny nivå. Mikael Jiffers kunskaper och erfarenhet kommer bidra att utveckla förbundet och framförallt vår marknadsavdelning, säger Håkan Sjöstrand.

Mikael Jiffer, i dag vd på JJP/PS Live and Posterscope, har en mångårig bakgrund som sponsringskonsult och har bland annat jobbat på Jämterud Jiffer & Partners, Mindshare Performance och Sponsor Strategi Sweden.

– Det känns fantastiskt roligt. Det kändes självklart när chansen kom upp – ett jobb som detta blir ledigt vart tionde år i Sverige – och jag tänkte bara att "jag måste ta det", säger Mikael Jiffer och fortsätter:

– Det har varit en dröm länge att få arbeta med just fotboll och jag tror att mina erfarenheter som sponsringskonsult kommer att tillföra mycket till marknadsavdelningen.

Mikael Jiffer börjar den 1 januari 2016 och tar över efter Camilla Hagman.

Enligt Håkan Sjöstrand har den senaste tidens förändringsarbete lett till att förbundet minskat antalet anställda något.

LÄS ÄVEN:

Publicerad 2015-09-24 03.40Uppdaterad 2015-12-06 11.50

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: