Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Mikael Ekensteen blir marknadschef på City Gross

Publicerad: 1 September 2014, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:30

Mikael Ekensteen, tidigare bland annat vd på Swedma, tar över som marknadschef på Bergendahls Food.


Ämnen i artikeln:

City Gross

Där ska han jobba med att utveckla varumärket City Gross, som enligt Bergendahls har haft branschens högsta tillväxt de senaste tio åren.

– Jag är mycket glad över att få vara en del av att utveckla snabbväxaren inom svensk dagligvaruhandel, säger Mikael Ekensteen i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Exakt hur återstår att se när jag blivit varm i kläderna, men jag kan redan nu lova att vi kommer att fortsätta vara familjeföretaget som utmanar etablerade sanningar i jakten på kundnytta. Utöver att skapa kommunikation som når fram i bruset kommer en viktig del av mitt arbete vara att bidra till att vi blir ännu effektivare i att nå våra kunder när och där de önskar, säger Mikael Ekensteen.

City Gross behöver bland annat hitta nya vägar att skapa kundnytta och relevans i syfte att bibehålla nöjda kunder, enligt Ekensteen.

Mikael Ekensteen har sedan oktober oktober 2013 varit ansvarig för CRM inom Bergendahls Food. Han var tidigare övergripande ansvarig för CRM och kommunikation på SAS, och dessförinnan vd på direktmarknadsförararnas branschorganisation Swedma.

Mikael Ekensteen ersätter Johan Johnsson som marknadschef, vilken under en tid agerat både marknadschef och vice vd. Nu ska Johnsson fokusera på den senare rollen.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

City Gross

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.