Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Microsofts försäljningsdirektör slutar

Publicerad: 18 Augusti 2009, 12:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Mats Selling, försäljningsdirektör på Microsoft Advertising, säger upp sig från mjukvarujätten.


Mats Selling har jobbat som försäljningschef och försäljningsdirektör på Microsoft i fyra år.  Under hans ledning har affärsområdet för digital annonsering växt rejält. Antalet anställda i Sverige har växt från nio till 22 personer.

– Var sak har sin tid, det har varit en fantastisk resa under de här åren. Framöver blir det nog lite mer förvaltning och det är inte riktigt min grej, då känner jag att det är läge att prova något nytt, säger Mats Selling.

Vad han ska göra istället vill han inte kommentera men säger att det med stor säkerhet blir inom mediabranschen.

– Jag har en stor kärlek till media och försäljning och anser att jag har en hel del bra kontakter och förhoppningsvis en del att bidra med så det troliga är att jag blir kvar i branschen.

Rekryteringen av en efterträdade är i gång men inget namn är klart.

– Jag kommer slutföra det jag har påbörjat och lämna över till min efterträdare. Min uppsägningstid går ut sista september och tills dess kommer jag vara tillgänglig för Microsoft.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.