Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Microsoft väljer byråer

Publicerad: 14 Juni 2000, 06:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Microsoft som idag jobbar med Sandberg Media Synergi med ligger i upphandling om ny mediebyrå.


För drygt ett år sedan vann Sandberg Media Synergi upphandlingen om

Microsoft-kontot, värt uppåt 100 miljoner kronor per år. Men kontot kan vara på

väg bort från Sandberg Media Synergi, beroende på att Microsoft vill använda

samma byrånätverk över hela världen. I riskzonen finns också reklambyrån

Garbergs.

Microsoft har i år genomfört en kampanj med hjälp av Initiative Universal och

Rönnberg McCann. Båda ingår i samma nätverk som anlitas av Microsoft

nternationellt.

Men det är inte givet att konstellationen Initiative/Rönnberg får Microsoft som

kund.

- Vi har en diskussion med ett antal partners och ska gå ut med ett beslut

innan sommaren är slut, säger Patrick Ullman, nordisk

marknadskommunikationsansvarig på Microsoft.

Microsoft har idag och GCI Rinfo som pr-byrå.Enligt Patrick Ullman finns inga

planer på att byta ut GCI Rinfo.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.