Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Microsoft till JMW

Publicerad: 4 Februari 2009, 13:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Det blev JMW som tog hem Microsofts pr-uppdrag. "JMW är en byrå som lever med sociala medier i vardagen, det är precis vad vi letat efter" säger Christofer Björkvall, pr-chef på Microsoft.


Avtalet blev klart tidigare under veckan. Från början var 10-11 byråer inbjudna. -Vi skakade fram 5-6 byråer som vi träffade, sedan gick vi vidare med två byråer i en formell pitch.

Varför föll valet på JMW?

-Vi ville hitta en byrå som kan navigera i det nya medielandskapet och som verkligen kan sociala medier. Sedan visade de på en hög kreativ höjd i allt de visat upp.

JMW blir nu ansvarig för Microsofts all b2b-pr, corporate och CSR. Cohn & Wolfe som tidigare haft Microsoftkontot fortsätter att ansvara för konsumentdelen. Hela Microsoftkontot har tidigare uppskattats vara värt 7-10 miljoner kronor.

-Jag vill inte spekulera i några siffror, vi kommer att ha en fast månadskostnad men sedan sköts mycket på projektbasis och varierar över tid så någon slutsumma är svår att ge.

Microsoft vill i sitt byråval också hitta en byrå som vill ha ett nära partnerskap.

-Till viss del kommer delar av teamet sitta hos oss och vi vill se till att vi växer tillsammans,

Björn Mellstrand, vd på JMW, blir kundansvarig.

-Det här är en fantastisk början på året och visar att vi nu får betalt för det hårda arbete vi lagt ner runt sociala medier, säger Björn Mellstrand.

Hur stor kund är Microsoft för er?

-Det blir vår största kund.

Innebär det här att ni kommer att rekrytera folk?

-Jag räknar med att vi kommer behöva 3-4 personer till under våren, både tack vare Microsoftuppdraget och därför att vi vill fortsätta växa generellt.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.