Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Microsoft håller täten på internet

Publicerad: 19 December 2000, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:26

Microsoft dominerar stort bland de svenska surfarna under november. Dock är det inte portalen MSN som växer snabbast när det gäller unika besökare (Relevant Knowledge) utan Microsoft.com, standardstartsida för Explorer-användare.


Jämfört med november 1999 är det Microsoft.com som har vuxit snabbast för de

sajter som vi har jamförbara siffror för. Jämfört med föregående månad är det

framförallt Hotmail och Spray som rycker fram. Passagen och Telia tappar något.

Här är listan över de tio mest välbesökta sajterna under november, enligt MMXI,

tusental unika besök (procentuell förändring jämfört med 1999) (procentuell

förändring jämfört med föregående månad):

1(1) Microsoft.com: 2.032 (41) (-1,3)

2 (8) Passagen.se: 1.798 (-) (-1,9)

3 (2) Hotmail.com: 1.448 (10) (8,2)

4 (6) msn.se: 1.398 (26) (6,1)

5 (-) Telia.com: 1.302 (-) (-0,7)

6 (5) Aftonbladet.se: 1.270 (14) (3,5)

7 (-) Swipnet.se: 1.245 (-) (4,2)

8 (-) Spray.se: 1.169 (-) (8,1)

9 (-) Yahoo.com: 1.094 (-) (-)

10 (4) Altavista.com: 1.088 (15) (0,7)

Preliminära siffror över reviderade besök (Netcheck) tyder på att Aftonbladet

fortsätter att ta andelar. Siffrorna är dock inte kompletta för november.

Dessutom väljer få av de 200 medier som använder MMXIs Netcheck-kontroll att

redovisa resultaten.

Här kommer preliminära siffror över reviderade besök (procentuell förändring

jämfört med föregående månad):

Aftonbladet: 641 (1)

Dagens Industri: 266 (-3,1)

Dagens Nyheter: 225 (-14)

Privata Affärer: 53 (-12)

Svenska Dagbladet: 49 (-13)

Computer Sweden: 27 (3,7)

Finanstidningen 23 (2,1)

Sydsvenska Dagbladet: 12 (1,6)

Resumé: 7,6 7 (-0,2)

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.