Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Microsoft Advertisingutser två nya chefer

Publicerad: 28 Augusti 2008, 07:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Microsoft Advertising stärker upp på annonsförsäljningssidan - bland annat med en värvning från Mediaedge CIA.


Björn Bigander, tidigare Sverigechef och skandinavisk marknadschef för Etraveli, och Camilla Moen, internetrådgivare på Mediaedge CIA börjar Microsoft under hösten. Fler rekryteringar är på gång.

Björn Bigander - Konjunkturen står och darrar lite, men medan andra kanske tvekar att anställa kör vi på och utökar vår verksamhet. Microsoft tror mycket på att finnas inom medie- och reklamsidan. Vi är ganska nya här, men satsar helhjärtat, säger Fredrik Wallner, marknadsansvarig för Microsoft Advertising i Sverige.

Björn Bigander blir ansvarig för Microsoft Direct Response-programmet. Han börjar den 1 september.

Camilla Moen tar också plats på säljavdelningen som Price & Inventory manager. Hon får med det ansvar för prissättning och utrymmesoptimering. Hon efterträder Johan Lidén, som istället blir säljgruppschef.

- Det är väldigt roligt. Både Björn och Camilla är seniora på sitt område och har varit med länge i branschen, säger Fredrik Wallner.

Under senvåren paketerade Microsoft sitt internationella annonserbjudande under namnet Microsoft Advertising och snart har affärsområdet 26 medarbetare i Sverige. Målet är att vara heltäckande leverantörer inom digital marknadsföring.

- Jag kan inte säga något vår omsättning, men vi fortsätter att växa snabbare än genomsnittet på marknaden, säger Fredrik Wallner.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.