Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Miami och Stena: Göteborg är tråkigt

Publicerad: 13 Augusti 2008, 04:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Under Göteborgs kulturkalas delar Miami ut vykort med fula och tråkiga Göteborgsmotiv. Budskapet är att man enkelt kan komma bort till ett trevligare ställe med Stena Line.


Ett av vykorten Det var i våras som Miami och PS Communication vann Stena Lines eventpitch. Den första kampanjen gick under seglingstävlingen Match Cup Sweden i Marstrand och sedan i Lysekil. Bland annat gömdes ett 1000-tal plastbåtar på ön som besökarna kunde byta in mot priser. Miami hade placerat ut efterlysningar för att uppmärksamma tävlingen.

Stenas kampanjer fortsätter under Göteborgs kulturkalas. Från och med imorgon placerar Miami ut 1.000 vykort på 15 välkända knytpunkter i Göteborg.

- Bilderna är otroligt tråkiga, grå och trista med fula byggnader. Om man vänder på kortet finns en bild på Stena Line som ge en känsla av att det kan vara trevligare utomlands och att det är nära, säger Gustaf Rydelius på Miami.

Stena Line kör färjor till Danmark, Tyskland och Polen.

- Kampanjen är gjord med glimten i ögat. Stena vill bygga varumärke och uppmärksamma att man är på plats. De kommer ha ett tält inne i Göteborg och detta är ett sätt att nå ut till folk på andra platser. Dessutom hoppas vi att folk tar vykorten och verkligen skickar dem, säger Gustaf Rydelius.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.