Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metronome säljer familjeshow till Fremantle Media

Publicerad: 12 Februari 2008, 07:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Fremantle Media har köpt de internationella rättigheterna till Meter-producerade gameshowen Family Links. Säljare är Schibsted-bolaget Metronome, som behåller de skandinaviska rättigheterna.


- Fremantle finns på ett 20-tal marknader så det har stor potential, säger Mats Alders, VD och koncernchef för Metronome.

Mats Alders vill inte avslöja affärens prislapp. Men Metronome får en procentsats på produktionsbudgetarna från varje marknad som formatet säljs vidare till.

Metronome valde att inte sälja de skandinaviska rättigheterna.

- Skandinavien är vår hemmamarknad. Nu ska vi förse våra kunder vi har i Norden, säger Mats Alders.

Vilka kan tänkas vara intresserade?

- Alla stora kanaler i Norden bör vara intresserade. Det här är ett program som engagerar hela familjen.

Som namnet antyder är det familjer som tävlar i programmet. Varje medlem får svara på frågor för att vinna priser från sin egen personliga önskelista.

Meter Film & Television ligger bakom idén och ska även sälja formatet i Sverige. På de andra skandinaviska marknaderna är det Friday TV som står för försäljningen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.