Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro vill åt lattefamiljerna

Publicerad: 8 Maj 2008, 04:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Metrotrehjulingar till de hundra första familjerna. Det är lockbetet när Metro lanserar sitt event Barnvagnsrullet.- Det blir en fullspäckad familjedag med massor av aktiviteter, säger Andreas Ohlson, vd för Metro.


Barnvagnsrullet kommer att anordnas i Stockholm, Göteborg och Malmö. Målgruppen är högkonsumerande urbana barnfamiljer.

Tillsammans med sponsorerna Huggies, Fazer Bageri, Cykelringen, Rädda Barnen och Furuviksparken ska Metro roa vad man kallar "lattefamiljerna".

- Det här är ett marknadsevent där vi skapar en bred kontaktyta mot våra läsare genom varumärket Metro. Idag erbjuder vi mycket mer än bara spaltmilimeter. Vi paketerar hela eventet tillsammans med annonser i tidningen och på internet, säger Andreas Ohlson.

Latte och barnvagnar i Metros printannonser. Metro räknar med att 2.000 personer per stad kommer att besöka Barnvagnsrullet. I marknadsföringen av Barnvagnsrullet ingår bland annat en specialtidning om barn som publicerades i Metro tidigare i veckan. Denna bilaga görs även som ett särtryck i hög papperskvalité i en upplaga om 20.000 exemplar som delas ut vid eventet.

- Som sponsor får man exponering vid eventet där man kan aktivera sin produkt genom sampling. Dessutom ingår annonsering i Metro, på internet och i eventtidningen

För de som är snabba i Barnvagnsrullet väntar en morot.

- De första hundra tävlande familjerna som når tälten får en Metro-trehjuling.

Själva Barnvagnsrullet är en tipspromenad där familjerna svarar på frågor.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.