Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro startar radiokanal

Publicerad: 22 April 2002, 06:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Metro tar över MTGs lediga frekvens i Stockholm och startar den obemannade radiokanalen Metro FM.


- Vi tänker interaktivt. Med 700.000 dagliga läsare har vi en bra räckvidd som vi vill utöka. Me de läsarna kan vi också kommunicera med lyssnarna enligt devisen "du bestämmer vi lyssnar", säger Niklas Steenberg, inhyrd chef för projektet.

Kanalen sända modern rockmusik för äldre, adult contemporary, 24 timmar om dygnet.

Tidningen Metro ska publicera dagens spellista med sms-koder. Lyssnarna ska därigenom kunna rösta fram sina egna favoriter. Spellistorna ska också publiceras på metro.se. Kanalen blir helt automatiserad.

- När vi får snurr på det här ska vi ha programledare, men vi tar det försiktigt till att börja med. Vi öppnar också för spännande programformat med annonsörerna.

Metro Radio ska byggas upp i samarbete med Metros lojalitetsklubb, Club Metro.

- Det blir en intressant kanal för annonsörerna. Vi kommer att lansera paket mellan tidningen och radiokanalen. I första hand stöttar vi annonsörerna i tidningen, som ska få sin reklam exponerad i radion till ett vettigt pris, säger Niklas Steenberg.

Försäljningen ska skötas av både MTG Radio och Metros säljkårer.

Kanalen ska sändas på frekvensen 101,9 som blev ledig efter att MTG förvärvade och la ner radiokanalen Wow.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.