Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro släpper ny nöjestidning nästa fredag

Publicerad: 17 Januari 2007, 12:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Nästa fredag får Stockholmarna se det första exemplaret av Metros nya nöjestidning. Det är en utvidgning av den nuvarande nöjesdelen som kommer att gå med egen rygg, som en egen tidning.


Det nuvarande nöjesmaterialet lyfts rakt ut ur Metro och utgör grunden för den nya nöjesbilagan. Till detta kommer att läggas en utökning av det material som Metro får från Nöjesguiden.

- Målet är att bilagan ska kunna leva lite längre. Åtminstone över helgen. Bilagan kommer att innehålla en hel del matnyttigt för den som vill röra sig i Stockholms uteliv, säger Sakari Pitkänen, chefredaktör på Metro.

Han berättar att det inte är första gången som Metro Nöje går i en egen tidning. När Metro var en relativt ny tidning användes bilageformatet, men efter diverse problem med tryckerier införlivades nöjesbilagan i den övriga tidningen.

- Nu har vi en möjlighet att göra en separat nöjestidning utan att det vare sig kostar mer eller sinkar tryckeriet, och det är givetvis bra.

Sakari Pitkänen tror att Metro kommer att få se en ökad tillströmning av livsstilsannonsörer.

Chef för bilagan blir Metros nöjeschef Hannah Sjöström.

- Jag är väldigt glad för det här. Det ska bli jättekul att göra den här bilagan, säger Hannah Sjöström.

Erik U:son Dahlström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.