Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro skaffar pr-byrå

Publicerad: 17 April 2008, 14:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Metro anlitar sin första pr-byrå, Priest PR. "Vi behöver få bättre struktur och ordning och reda på vårt pr-arbete", säger Christian Quarles, marknadsdirektör på Metro.


Samarbetet föregicks inte av någon pitch utan tycke uppstod när Priest PR genomförde en pr-aktivitet åt en av Metros annonsörer.

- De gjorde ett otroligt kreativt upplägg vid en stor pr-aktivitet och det var i samband med det som vi fick kontakt, säger Christian Quarles och fortsätter:

- Vi kommenterar aldrig några siffror, men det här är ett hyffsat stort uppdrag, säger Christian Quarles.

Metro gör allt fler marknadsaktiviteter och det är orsaken till varför tidningen anlitar en pr-byrå.

- Varje månad gör vi något evenemang för läsarna och det är samma sak på annonssidan där vi har blivit mer aktiva med allt från nya produkter till nya samarbetsmöjligheter för våra kunder. Det behöver kommuniceras ut på ett bättre sätt så att vi får en bättre utväxling.

Samarbetet har pågått ett par veckor och Priest PR har redan hunnit hjälpa till med Metros lansering av My Way-butikerna.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.