Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro ökar upplagan när City blir tredagars

Publicerad: 14 Augusti 2008, 05:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Ökad upplaga och högre räckvidd. Det blir resultatet när Stockholm City drar ner på utgivningstakten, tror Metros vd Andreas Ohlson.


Hur påverkas Metro av att Stockholm City bara kommer ut tre dagar i veckan?

- Vi kommer förmodligen att få fler läsare. De dagar som Stockholm City väljer att inte komma ut kommer vi att höja vår upplaga. Vi kommer att få fler läsare per kopia, vilket påverkar vår räckvidd positivt, säger Andreas Ohlson, som dock inte kan svara på hur mycket upplagan kommer att öka.

Han fortsätter:

- På annonssidan tror jag inte att det kommer att påverka så mycket. Stockholm City har inte lyckats med sin annonsförsäljning och det är därför de gör den här förändringen. Men det är klart att det kan finnas annonsörer som inte är intresserade av att gå i en tredagarstidning, och då kan de komma att vända sig till oss.

- Den stora skillnaden mellan Stockholm City och oss är att vi agera på en nationell arena och det gör inte de.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.