Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro Living bromsar in

Publicerad: 6 Februari 2009, 09:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Metro har inte lyckats knyta till sig tillräckligt många annonsörer för veckoutgivning. Nu blir bilagan en månadstidning.


Metro Living kämpade före jul med att knyta till sig annonsörer för att säkra sin existens. Strax efter nyår stod det klart att man lyckats. Men Metro måste nu dra ned på utgivningstakten, från varje torsdag till var fjärde.

- Vi hade tidigare 95 procents mäklarkunder och vi har inte lyckats knyta till oss lika många i år. Vissa har valt att sluta annonsera alls, säger Lars Eriksson, försäljningschef för Metro Living.

Metro Living ska nu bredda innehållet något för att locka till sig fler annonsörer.

- Men det ska vara fortsatt fokus på Stockholm, boende och inspiration, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.