Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro lanserar eget Stockholmspaket

Publicerad: 2 Juli 2002, 06:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Metro startar ett annonssamarbete med fem andra lokaltidningar i Stockholmsområdet. Paketet är Metros alternativ till annonssamarbetet Mälarmax, där Metro nyligen blev utslängd.


- Man kan säga att det här är vårt alternativ till Mälarmax. Paketet stärker Metro i regionen och vi kommer att erbjuda det tillde kunder vi hade i Mälarmax, säger Anders Kvarby, vd på Metro.

Paketet,som heter Sthlm+, innehåller alltid Metro Stockholm i grunden. Sedan kan annonsörr bygga på med Norrtelje Tidning, Länstidningen i SÖdertälje, Södermanlands Nyheter, Nynäshamnsposten och/eller Lidingö Tidning.

Paketet får en total räckvidd på 845.000 läsare. Något pris för en helsida har tidningsledningarna inte hunnit ta fram. Paketet ska dock ge rabatter på tio procent och uppåt jämfört med tidningarnas prislista, beroende på antal tidningar, införanden och format.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.