Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Metro kryper under hudenpå atleterna i OS-kampanj

Publicerad: 7 Augusti 2008, 12:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Metro kryper under huden på de svenska atleterna i OS-bevakningen och den tillhörande reklamkampanjen. Metro vill använda sitt OS-sponsorskap till att stärka varumärket, vidga samarbeten och komma närmare stjärnorna. <b>Hör radioreklamen på Dagens Media.</b>


- Vi ser både imagemässiga och kommersiella fördelar. Vi vinner på att associeras med världens största evenemang och får pr-fördelar på så sätt. Det ger också samarbeten med SOKs andra sponsorer som vi inte skulle ha annars och vi får tillgång till SOKs egen information, säger Christian Quarles, global marknadsdirektör på Metro.

Metro är SOKs officiella mediepartner och parterna har en gemensam nyhetssajt under OS. Metro hade också en större OS-bilaga i år och utökar som många andra sin sportbevakning under spelen.

- I grunden är vi ingen stor sporttidning, så vi försöker ge en bredare bevakning av OS som inte bara lockar sportnördarna. Medan kvällspressen har fokus på fixstjärnorna vill vi ge en personligare bild av atleterna och deras vardag. Det är det vi anspelar på med en liten knorr i kampanjen, säger Christian Quarles.

Metros OS-kampanj, signerad Scholz & Friends, drar igång i morgon i den egna tidningen och på MTG Radio. Dessutom gör Metro pr-aktiviteter på Arlandas Olympic Airport tillsammans med övriga sponsorer.

Arbetsgrupp på Scholz & Friends:Projektledare: Christer GarellProduktionsledare: Jessica SjölinAd: Zeke Tastas, Yasin LekorchiCopy: Leo DahlinGrafisk form: Marcus Lundquist

Hör radioreklamen på Dagens Media.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.