Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Metro byter chefer

Publicerad: 13 maj 2009, 13:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Emma Ericstam, chef för Metro Custom Publishing, tar över Metro Club-verksamheten. "Vi kommer att höja takten ordentligt på Club Metro", säger Metros vd Andreas Ohlson.


Emma Ericstam värvades till Metro från Mediaplanet för att bygga upp tidningens enhet för tema- och kundtidningar. Avdelningen har nu åtta anställda. Emma Ericstam hoppar nu vidare till Metro Club, där hon blir chef.

- Vi ser en kommersiell potential i Club Metro som vi vill realisera. Vi har byggt upp en stor databas med e-mail och mobilnummer samtidigt som antalet medlemmar växer kraftigt. Emmas uppgift blir att produktifiera, driva försäljning och samtidigt fortsätta bygga värde för våra medlemmar, säger Andreas Ohlson.

Club Metro har runt 560.000 medlemmar. Den förre chefen Angelica Netje blir istället projektledare på marknadsavdelningen. Emma Ericstam ersätts i sin tur av Jenny Larsson.

- Hon har jobbat med Emma i flera år på Metro Custom Publishing och kan hantverket kring tematidningar och custom publishing, säger Andreas Ohlson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.