Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Message Plus och Initiative Universal slår ihop sin Internetrådgivning

Publicerad: 23 Februari 2000, 12:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

De IPG-ägda mediebyråerna Message Plus och Initiative Universal slår ihop sina Internetavdelningar till ett bolag som ska sysselsätta 20 personer inom ett par månader. Bolaget, som får sitt huvudkontor i Stockholm, ska också bli IPG-koncernens interna kompetenscentra i Europa.


Det blir Nike Carlstoft, idag chef för Message Plus Digital, som blir VD på

Initiative Universals och Message Plus gemensamma bolag för rådgivning inom

digitala medier.

- Vi erbjuder spjutspetskompetens inom digital marknadsföring för Initiative

Universals och Message Plus kunder. Vi bildar också en internationell enhet där

vi utvecklar kompetens för IPG-koncernen. En fördel är att vi snabbt kan hjälpa

svenska dotcomföretag ut i Europa, säger Nike Carlstoft.

Det ännu icke namngivna bolaget, har fått runt 17 miljoner kronor till

etableringen.

- Vad vi ska göra med pengarna? Det handlar om att utveckla system,

kunddatabaser och lojalitetskoncept för de lokala marknaderna. Sånt kostar

pengar.

De sammanslagna avdelningarna sysselsätter idag tio personer. Inom ett par

månader ska personalstyrkan vara fördubblad.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.