Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mer domino från Clas Ohlson

Publicerad: 16 Maj 2008, 11:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

På måndag går en ny film från Clas Ohlson upp. Det är första filmen sedan bolagets reklambyrå Smart Partners avvecklades och cd:n Stefan Lidström tog med sig Clas Ohlson till ANR BBDO.<b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Liksom tidigare är det genom domino som produkterna visas upp, men denna gång är humorn mer påtaglig. Det var i november förra året som manéret för första gången visades upp i tv. En ny film ska släppas varje månad och hittills är fyra nya filmer inspelade.

- Detta är en samproduktion för Sverige, Norge och Finland. Genom att lansera en ny film varje månad får vi bra spridning av olika produkter, säger Lars Bonander, marknadschef för Clas Ohlson i Sverige.

Filmerna går på TV4, Kanal 5 och Kanal 9. Det blir även print och bilagor, samt Clas Ohlsons egna kanaler.

- Utmaningen med de här filmerna var att hitta saker som berör så att det inte bara blir domino. Sedan hoppas vi kunna ta det ännu ett steg vidare till hösten.

Filmerna är inspelande i Dalarna, dels i Clas Ohlsons distributionscentral och dels i butiken i Insjön. Syftet med kampanjen är att öka kännedomen om Clas Ohlson och visa upp produkterna som vardagens problemlösare.

- Vi finns på tre olika marknader med olika grad av mognad. Vi vill visa vår bredd men även ge en känsla av värme och omtanke, och visa det roliga, men även nytänkande, med Clas Ohlson.

Clas Ohlsons mediebyrå är Scream. Mister Krister har producerat filmerna. Musiken står Lucky Soul för.

Arbetsgrupp: Stefan Lidström, kreativt ansvarig ANR BBDO; Christina Rudling, produktionsledare ANR BBDO; Kalle Breitholtz, regissör; Jordi Vives, kreatör; Johan Palm, fotograf; Cornelia Opitz, producent; Henning Mark, klippning.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.