Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mer digitalt när Starcom tar över Skistar

Publicerad: 20 februari 2007, 09:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:11

Starcom Malmö har tagit över uppdraget för Skistar. Senast jobbade företaget med Mediacom.


- Vi vågar vara mer kreativa och titta utanför den traditionella mediavärlden och ser till de möjligheter som finns i hela Norden, säger Patrik Andersson, vd på Starcom Malmö.

Arbetet med Skistar har redan dragit igång och har bland annat resulterat i ett samarbete mellan Skistar och Mio i Stockholm. Mios kunder kunde vinna en resa till Trysil.

- Vi tyckte det passade bra. Mio kunde erbjuda kunderna något extra och Trysil hade ledig kapacitet.

Starcom Malmö jobbar just nu med strategin inför nästa vintersäsong. Det blir fokus på Sverige, Norge och Danmark och målet är att nå nya typer av resenärer utöver de som redan reser till Skistars anläggningar.

- Det blir en mix av traditionella medier, men vi lägger mer på webben och kanske mindre i print, i kombination med annorlunda lösningar. Det kan till exempel vara event och installationer, säger Patrik Andersson.

Han fortsätter:

- Det här känns jättekul. Upplevelsebaserad marknadsföring är det roligaste man kan syssla med. Samtidigt som det är en utmaning att få folk att förstå en upplevelsebaserad tjänst.

I arbetsgruppen på Starcom Malmö ingår, utöver Patrik Andersson; Denny Grimberg, projektledare; Fredrik Perulf, research; och Rebecca Jansson, medieplanerare.

I Skistar ingår vintersportanläggningarna i Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, samt Hemsedal och Trysil i Norge.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.