Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mekonomen skaffar mediebyrå - väljer Adon

Publicerad: 19 April 2007, 10:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Reservdelskedjan Mekonomen anlitar för första gången mediebyrå. Valet föll på Adon.


- Vi är superglada. Vi har redan en del detaljister i kundkatalogen och det är kul med ytterligare ett tillskott, säger Tommy Gapinski, vd för Adon och projektledare för arbetsgruppen som ska jobba med Mekonomen.

Mekonomen la 17 miljoner kronor brutto på medieinvesteringar under 2006 och Tommmy Gapinski beskriver dem som en relativt stor kund. Han säger också att Mekonomen i stort sett lagt sina strategier för 2007.

- Vi kommer göra en del saker för dem under det här året, men det stora jobbet börjar 2008. Direkt efter sommaren ska vi lägga upp strategin för hur vi ska jobba för att få Mekonomen att synas.

Mekonomen har inte använt någon mediebyrå tidigare och valet av Adon föregicks inte av något egentligt pitchförfarande. Mekonomen sonderade av marknaden och Tommy Gapinski berättar att Adon varit i flitig kontakt med Mekonomen.

- De kände att de behövde lite hjälp i de här frågorna och tyckte att vårt erbjudande passade deras sätt att jobba.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.