Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Medströms nya förlag ska ge ut sporttidningar

Publicerad: 31 Augusti 1999, 06:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Medströms förlag har startad ett nytt förlag som heter Medströms Active förlag. Tanken är att det nya förlaget ska vara inriktat på sport och hälsoprodukter.


Medströms Active förlag startades i samband med arbetet med Fit&Fun. Medströms

förlag är sedan tidigare förknippat med konsumentinriktade datatidningar och

biltidningar. Flera produkter planeras till det nya förlaget, men ingenting är

aktuellt just nu.

- Fit&Fun är den första av Medströms tidningar som riktar sig till kvinnor,

säger Claes Hedwall, chef för det nya Medströms Active Förlag.

Målgruppen för Fit&Fun är kvinnor i åldern 20-40 år som är intresserade av att

leva hälsosamt. Konkurrenterna är tidningar som I Form, Hälsa, Må Bra och

Fitness.

- Det som skiljer oss från de andra är att vi är bredare och skriver om allt

från kosthållning och träning till mode och hälsa. Vi har också med känt folk i

vår tidning. Hur till exempel Gry Forsell och Madonna sköter sin hälsa, säger

Susanne Guve som är chefredaktör för Fit&Fun.

Claes Hedwall beskriver åldern på tidningens målgrupp är under 40, medan de

konkurrerande tidningarnas målgrupp ligger över 40 plus. Primärmålgruppen bland

annonsörer är de som har med god kost, träningsprodukter och hälsa att göra.

Medströms Active Förlag ger ut tre nummer av Fit&Fun under 1999 och sex nummer

under nästa år. Tidningen är i magasinsformat och beräknas vid årsskiftet ha

nått en upplaga på 15.000-20.000 exemplar. Mediapuls ansvarar för

annonsförsäljningen. Priset för en helsida ligger på 25.000 kronor.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.