Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens bloggarkiv

Lätt hänt att det blir rätt fel

Publicerad: 20 Mars 2013, 09:32


Det kan räcka med att öppna dörren till skåpbilen så är hela varumärket förstört. Här hittar du några exempel på hur destruktiv reklam kan bli. Om den hamnar på fel plats.

Sannolikt hade inte Starbucks pr-avdelning kollat hur långa dörrarna var på den nya skåpbilen. Och absolut inte sett vilken effekt en öppen dörr får på budskapet

Vissa gånger är det vinkeln som gör det. De flesta som ser den här utomhusaffischen för musikalen Les Miserables reagerar nog inte. Men. De som står så att Jack Nicholsons galna ansikte från The Shining passar in perfekt drar nog på mungipan.

Vill du se fler misstag när det gäller reklamplaceringar klicka här.

Mikael Marklund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.