Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag13.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens bloggarkiv

Dagens citat 22/9

Publicerad: 22 September 2010, 04:00


Det krävs helt enkelt extraordinära reklamidéer för att fånga min uppmärksamhet. Och jag tror inte att jag är ensam. Det lustiga är att de flesta av oss som jobbar i branschen är medvetna om att det är så här. Ändå kryddar vi den redan oaptitliga grytan med ett antal banala och, i mitt tycke, pinsamma lösningar.

Varumärkesutvecklaren Micco Grönholm ryter till mot en allt faddare reklambransch. En stor orsak till den kris som han upplever är att byråerna glömt vilka som är kunderna. Det är inte beställarna av kampanjen utan de som ska köpa produkten betonar han starkt.

Micco Grönlund undestryker också behovet av samarbete. Samt vikten att satsa på nytänkande och relevanta budskap oavsett mediekanal:

En riktigt bra annons i Sydsvenskan kommer alltid att vara bättre reklam än en mediokert genomförd webbkampanj.

Mikael Marklund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.