Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 21 September 2015, 07:17
VLT har ökat intäkterna under sommaren, och det är den lokala försäljningen som ligger bakom ökningen, enligt försäljningschefen Per Ekh.
Ämnen i artikeln:
VLTUnder juni – augusti ökade VLT annonsförsäljningen med 5 procent mot samma period 2014, och med 6 procent mot prognos. Printintäkterna backade med 1 procent, men den digitala ökningen övervägde alltså detta med råge.
Det är framför allt den lokala försäljningen som går starkt, den ökade med 10,4 procent totalt. Den lokala printförsäljningen ökade med 6 procent.
Den digitala försäljningen (lokalt+riks) ökade med 60 procent jämfört med samma period i fjol.
Hur mycket handlar det här om att ni tar tillbaka pengar från Västerås tidning?
Vi ser ingen förklaringspunkt i detta. Det förflyttas vecka för vecka kunder mellan våra produkter, men under sommarperioden är det inget som sticker ut, utan det handlar mera om att våra säljare på ett engagerat sätt bearbetar marknaden brett.
Axel Andén
Ämnen i artikeln:
VLT