Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

VLT livesänder invigning av köpcenter

Publicerad: 24 September 2010, 06:55

VLT har skapat ett helt nytt affärsområde för invigningar och event. Nu pågår en fyradagars tv-sändning från invigningen av köpcentret Igor i Västerås


Ämnen i artikeln:

VLT

VLT har byggt upp kampanjsajten Igor-TV med sändningar från köpcentret Igor. På köpcentret finns en scen där två programledare intervjuar butiksägare och personal. Mellan programpunkterna visas mingelbilder från köpcentret och efter stängning visas repriser från dagen.

Det var kunden som hade idén på ett spånarmöte i somras. Vi var lite osäkra om vi kunde göra det, men sedan har vi ryckt och dragit i många trådar, och vi är jättenöjda med resultatet, säger Liza Åhs som ansvarat för kampanjen.

Företaget Shoomedia har tre kameramän på plats som rör sig i lokalerna. Spelaren är samma som VLT använder för sin webb-tv. Sändningen spelas också upp på storbildsskärmar i varuhuset.

VLT har också haft ett uppslag i tidningen med programpunkterna för invigningen, och toppbannern på sajten leder till kampanjsajten Igor-tv.

Målet är att skapa uppmärksamhet för den nya gallerian, att det ska bli en snackis.

Och för oss att vi får en till affärsmodell i vår portfölj. Det är ganska kostsamt i början, men till stora invigningar och event kan vi erbjuda det här nu.

Kampanjsajten för Kvarteret Igor.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

VLT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.