Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vinnare och förlorare i Orvesto Näringsliv

Publicerad: 15 September 2015, 20:00

Dagspressens printeditioner fortsätter att tappa läsare. Det är bara en dagstidning som ökar sin räckvidd i nya Orvesto Näringsliv.


Ämnen i artikeln:

Orvesto Näringsliv

Sydsvenskan har tappat rejält med läsare i Orvesto Näringsliv. 17,5 procent på vardagar och 12,5 procent på söndagar. Bolagets gratistidningar som nu är nedlagda, City Malmö och City Lund, ökade dock sin räckvidd med 4,3 procent respektive 9,1 procent.

Dagens Nyheter har också ett större räckviddstapp med 11,6 procent på vardagsupplagan och 8,6 procent på söndagar.

Kvällspressens papperstidningar fortsätter också att tappa läsare. Aftonbladets vardagsupplaga med 13,1 procent och söndagstidningen med 12,5 procent. Expressens siffror är något lägre, 9,6 procent på vardagarna och 6,1 procent på söndagarna.

GP, som hade en minskning med över 20 procent i förra årets mätning har tappat läsare även i år. Men betydligt mindre, 5,2 procent på vardagar och 2,4 procent på söndagar.

Den enda dagstidning som fått fler läsare enligt årets Orvesto Näringsliv är Dagens Industri som ökade med 1,9 procent jämfört med 2014 års mätning.

Årets undersökning genomfördes mellan den 16 mars och 15 maj. Totalt deltog 12 365 personer. De representerar en population på 4,5 miljoner människor mellan 21 och 65 år med en årsinkomst på mist 100 000 kronor.

Ämnen i artikeln:

Orvesto Näringsliv

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.