Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

VF hjälper Metro göra Värmlandsedition

Publicerad: 1 September 2005, 07:47

På måndag kommer Metro till Värmland. Lanseringen sker i Karlstad och Kristinehamn och är ett samarbete med Värmlands Folkblad.


Tidningen kommer att distribueras i 10 000 ex. Metros vd Martin Gellerstedt räknar enligt den egna tidningen med att den ska få en räckvidd på minst 25 000 läsare.
Värmlandseditionen kommer att ha fyra till åtta lokala sidor som ska produceras av en fristående redaktion inom VF Media, ett dotterbolag till Värmlands Folkblad. VF har i dag en upplaga på omkring 25 000 ex, varav 6 000 i Karlstad.
– Jag tror stenhårt på det här, säger VF:s vd Lars G Ruhr.
– Det är ett bra tryckeriuppdrag som också kommer att stärka vår annonsförsäljning.
Han är övertygad om att tidningen kommer att tjäna på att göra Insticket som de lokala sidorna i Metro ska heta. Hur mycket kan han inte säga ännu:
– Tidningen har ju inte kommit ut ännu.
Förhandlingarna med Metro har pågått sedan början av sommaren. Om liknande satsningar är på gång någon annanstans vill Lars G Ruhr inte spekulera i:
– Jag vet bara att vi är först ut på banan.
På Nya Wermlands-Tidningen vill man inte säga något om den förändrade tidningssituationen i länet.
– Vi kommenterar inte våra konkurrenters agerande. Det får de göra själva, säger NWT:s chefredaktör Staffan Ander.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.