Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vem sålde bäst, Josefsson eller Brunegård?

Publicerad: 26 September 2011, 10:52

I lördags sålde 14 kändisar de hemlösas tidning Faktum i Göteborg. Janne Josefsson och Tomas Brunegård var två av dem.


Ämnen i artikeln:

Faktum

Janne Josefsson sålde en låda, 45 tidningar, säger Faktums chefredaktör Aaron Israelson.

Är det exceptionellt?

Ja det får man nog säga. Snittet ligger på tio tidningar per dag.

Hur gick det för Stampens vd Tomas Brunegård?

Bra. Han sålde slut på alla tidningar han hade med sig, 25 stycken, på mindre än två timmar.

Vilka försäljningsställen hade de?

Tomas Brunegård hade Järntorget och Janne Josefsson Systembolaget i Landala.

Vad tyckte era ordinarie försäljare om det här?

De fick ju ledigt i lördags, och vinsten kommer att komma dem till godo, så de hade inget emot det.

Vad var syftet med kampanjen?

Det finns två syften, det ena är att väcka tankar. Ofta går folk förbi utan att ens titta på våra försäljare. Ett känt ansikte får dem att stanna till, och förhoppningsvis tänka till. Det andra syftet är att få fler att få upp ögonen för att vi har en bra produkt, och gör ett viktigt jobb.

Aaron Israelson tillträdde nyligen som chefredaktör för Faktum. Hans första nummer når försäljningsställena på onsdag.

Listan över kändisarnsa försäljning:

1. Janne Josefsson

2. Leif Pagrotsky

3. Maria Brandin

4. Johan Trouvé

5. Håkan Mild

6. Ebbot

7. David Lega

8. Harald Treutiger

9. Tomas Brunegård

10. Sture Allén & Håkan Sandberg

11. Nikke Ström

12. Mattias Hellberg

13. Alexandra Zazzi

14. Hampus Magnusson

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Faktum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.