Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Varumärket TV4-Gruppen skrotas

Publicerad: 11 April 2018, 03:45

TV4 samlar sina varumärken och inför en gemensam identitet för de linjära och digitala plattformarna.


Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Från och med i går har TV4-gruppens olika varumärken och tjänster en ny visuell identitet. Samtidigt införs en ny kanalgrafik, rösthallåor och uppdaterade logotyper. Dessutom slopas varumärket TV4-Gruppen, vilket också innebär att sajten tv4gruppen.se ersätts av bonnierbroadcasting.com.

Förändringarna görs för att skapa ett tydligare uttryck mot användare och annonsörer, skriver hr- och kommunikationsdirektören Åsa Barsness på TV4:s medieblogg.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.