Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vart tog posten vägen, Jenny Tunedal?

Publicerad: 7 Februari 2011, 12:45

Sedan flytten från Globen till Kungsbrohuset har Aftonbladets kulturredaktion haft problem med postleveranserna. Något som lett till missade recensionsdatum och en hel del stress. Jenny Tunedal är litteraturredaktör på kulturredaktionen.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Delar av posten gick i retur till förlagen. Den har inte hamnat fel i huset utan verkar ha snurrat runt i Stockholm.

Hur har ni löst det?

Vi har fått skjuta upp vissa recensionsdatum. Jag har fått jaga förlagens marknadsavdelningar för att ta reda på vad de skickat ut och vad som är på gång. De flesta böcker har kommit fram vid andra utskicket men på det hela taget har det här skapat en stor osäkerhet. Att posten fungerar är väldigt avgörande för vår verksamhet. Men nu har det faktiskt blivit bättre.

Har läsarna märkt något tror du?

Nej, inte vad jag vet. Kanske har läsarna inte lika bra koll på recensionsdagarna som vi har. Och det är kanske inte alla som läser kultursidorna i flera olika tidningar och lägger märke till sådant.

Har det medfört några extra kostnader?

Det ska väl i så fall vara för förlagen som fått göra fler utskick.

Har det funnits några fördelar med krånglet?

Nej, det tycker jag inte. Det har bara skapat stress.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.