Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Varför vill annonsörerna synas hos er, City?

Publicerad: 13 Augusti 2009, 09:43

I dag kom det första numret ut av nya Stockholm City, producerat av Bonnier Tidskrifter. Annonsvolymen är, enligt försäljningsdirektören Daniel Bexell, högre i det här numret än i första numret efter sommaruppehållet i fjol.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

–    Kunderna verkar gilla att tidningen fått ett tydligare fokus än tidigare, mer inriktat på Stockholm. Dessutom har vi en bra bearbetningsstrategi, säger Daniel Bexell.

Kan du säga något mer konkret om annonsvolymen?

– Det ser betydligt bättre ut nu än vad det gjorde för första numret i augusti i fjol, och det känns ju extra bra med tanke på konjunkturen.

Vilken typ av kunder har visat störst intresse?

–    De som vi ser som vår hemmaplan, de lokala detaljisterna i Stockholm.

Du har talat om nya annonsformat och att annonsörerna i allt större utsträckning efterfrågar skräddarsydda lösningar. Kan du avslöja något mer konkret om det?

–    Nej, men vi har hel del roliga idéer som vi kommer att testa inom kort.

Vad skiljer nya City från gamla City rent annonsmässigt?

–    Nu får vi möjlighet att satsa extra hårt på olika teman. Det gör att vi får lättare att hitta nya kunder och annonssegment.

Vilka ser du som era främsta konkurrenter?

–    Eftersom vi gör något helt nytt är det svårt att svara på. Vi är ju varken en morgontidning eller ett magasin. Någon knäckte idén att vi numera är ett morgasin. Vi försöker jobba utifrån det.

City kommer ut två dagar i veckan, måndagar och torsdagar.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.