Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Varför Mediaweek när det bara är två dagar, Staffan Slörner?

Publicerad: 27 April 2010, 10:45

I början av maj blir det Stockholm Mediaweek igen. Som vanligt handlar det bara om ett par dagar. Staffan Slörner, vd för arrangören Sveriges Mediebyråer förklarar hur man tänkt:


Ämnen i artikeln:

Staffan Slörner

   För att det är ett bra namn helt enkelt. Stockholm Media two days hade nog inte engagerat så många.

Vad är årets höjdpunkter?

   Det beror på vad man är intresserad av. Men jag tycker att det är kul att vi får hit FC Barcelona. De ska berätta hur de jobbar med sponsorer. Laget har ju många men det står bara Unicef på tröjorna. Men sponsorerna tycks vara nöjda ändå.
   Sedan är det kul att BBC kommer. De ska berätta om hur de som icke-kommersiell tv-kanal ändå kan tjäna pengar på kommersiell tv. Sedan blir det mycket snack om sälj- och köp-processer också.

Kommer det mycket folk?

   Det tror jag.

Vet du inte?

   Jag är inte helt säkert på att det blir helt fullt. Men även om vi inte säljer en enda biljett till ska vi nog fylla upp Rival.

Är intresset så stort att det kan bli tre dagar nästa år?

   Möjligt. Det hänger på intresset. Men det är ett naturligt steg som vi tittar på.

Kan det till och med bli så att Mediaweek gör skäl för namnet någon gång?

Kanske redan nästa år. Vem vet?

Ämnen i artikeln:

Staffan Slörner

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.