Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Varför går det så bra för er, Leif Nyrén?

Publicerad: 18 Augusti 2009, 09:36

Första halvåret i år ökade Dagspress Direkt sin nettoförsäljning med drygt 10 procent. Mycket talar för att man slår rekordresultatet från 2008 med ordentlig marginal. Vd Leif Nyrén är mycket nöjd.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

– Ja det kan man undra. Vi går verkligen mot strömmen. Vi ökar samtidigt som de 100-tal tidningar som vi distribueras med tappar.
– En anledning är att antalet Nej tack till reklam skyltar på postlådorna ökar. I dag har över 25 procent av hushållen sådana. Och eftersom två tredjedelar av dessa har en morgontidning kommer vi förbi där.
– En annan anledning är en exceptionellt duktig säljkår. Bland annat har vårt kontor i Göteborg ökat säljtrycket på västkusten markant.

Inga orosmoln?
– Nej. Vi har växt tvåsiffrigt i flera år och kommer nog att göra det ett tag till. Det gäller att vara kreativa och ständigt leta nya marknader.

Vilka tittar ni på?
– Det handlar om kundsegment där vi inte finns. Ta till exempel dagligvaruhandeln. Den finns lokalt men inte på riksplanet. Där tittar vi. Och radio och tv branschen. Ingenting är ristat i sten.

Vinner ni bara nya kunder eller förlorar ni några också?
– Vi tappar över 20 procent varje år. Kunder som testat bilagor men av olika anledningar bestämt sig att inte fortsätta. Men det vinner vi tillbaka med råge. Och det säger ju något om vilken otrolig potential den här marknaden har.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Television

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.