Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Varför behövs det en trafikansvarig på Schibsted, Karin Almers?

Publicerad: 9 Mars 2011, 12:49

Karin Almers blir chef för trafikutveckling på Schibsted Tillväxtmedier med uppdraget att driva och utveckla Schibsteds trafik- och marknadssamarbeten.


Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

För att det ska vara tydligt för bolagen vem de ska vända sig till för de frågorna.

Vilka frågor kan det handla om?

Till exempel om Blocket vill använda kartor från Hitta, eller om Destination vill annonsera på Vädersajten när det är dåligt väder, eller om en nystartad sajt vill annonsera på Aftonbladet.se

Kan du erbjuda dem en annons på Aftonbladet eller måste du förhandla med dem först?

Jag kan inte säga exakt hur det går till, men det är jag som samordnar det.

Ska du både förverkliga bolagens idéer och komma med egna?

Ja, båda delarna. Våra sajter har massor av idéer så det finns mycket att göra.

Är det en ny tjänst?

Ja, vi har givetvis jobbat med det tidigare, men rollen är ny.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.