Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Vardagsnära journalistik gick hem i Kungsbacka

Publicerad: 22 Februari 2008, 07:48

Kungsbacka-Posten ökade sin upplaga 2007 med drygt 12 procent. 4 900 exemplar blev 5 500. Det gick bra för alla våra tidningar inom Ortstidningar i Väst, understryker Roger Boström, ansvarig utgivare och vd.


– Mölndals-Posten exempelvis ökade för åttonde året i rad. Kungälvs-Posten ökade också. Tidningen i Stenungsund är så ny att det saknas jämförelsetal.

Roger Boström hörs nöjd, trots att konkurrenssituationen inte är ”världens lättaste”, som han säger

Han förklarar tidningarnas framgångar med en tydlig inriktning på lokala nyheter med utgångspunkt i människors vardag, i vad de talar om runt kaffebordet.

– Vi lyfter frågor som människor funderar över.

Det innebär inte i första hand att man redovisar de kommunala handlingarna, förklarar han. I stället handlar det om att beskriva vad samhällsinstitutionernas göranden och låtanden får för betydelse för människorna på orten.

– Detta kombinerat med att vi är måna om kvaliteten bidrar till framgången, säger Roger Boström.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.